Clasificado en:

Interrail 2009 - Paris

Hola! Bon dia i bona tornada a la feina/classes a tothom!
Som Àlex i Iris, guanyadors del concurs Renfe-Interrail que va organitzar el blog aquest estiu. Abans de tot ens agradaria donar les gràcies a tot aquell que ens va votar, sense vosaltres no hauríem guanyat! Doncs bé, ara que ja acaba l’estiu ens agradaria compartir amb vosaltres la nostra experiència de viatge amb la intenció que us sigui útil si us decidiu a fer un Interrail. De fet és una experiència que val la pena viure almenys una vegada (tot i que segur que voldreu repetir!) i de la que us en recordareu sempre.
També volem donar les gràcies a en Gil, qui ens va atendre molt atentament a la llibreria de Barcelona i ens va ajudar a acabar de plantejar el nostre dubtós itinerari; i a en Jaime de la Morena, qui ens va expedir els bitllets.

Abans de començar amb les nostres vivències, però, ens agradaria donar-vos uns consells bàsics:
1 – Tot el que porteu a la motxilla és MASSA pes. Acabareu amb l’esquena feta caldo... Millor dur un parell de pantalons, un parell de jerseis i anar rentant-los quan es pugui.
2 – Agafeu un bon calçat que us sigui còmode. Nosaltres vam optar per un parell de botes/bambes i unes xancles per caminar per les ciutats, clar que si no és estiu d’això últim podreu prescindir-ne jeje.
3 – No us oblideu articles d’higiene personal!! Però si aneu amb gent de confiança podeu dur-nos una sola tovallola per la dutxa, xampús, pasta de dents, etc. i anar compartint el pes; doncs tot i que pesa poc s’acaba notant... I no us oblideu un banyador (en cas que sigui estiu, es clar).
4 – Emporteu-vos un bon mp3 ple de cançons i alguna cosa que pugueu llegir!! Revistes, llibres... això a gust de cadascú. Nosaltres no ens vam endur res i ens vam avorrir als trens... Cal dir que fora d’Espanya es complicat comprar llibres o revistes en castellà, això per no parlar de a quins preus te les venen... Sempre quedarà l’anglès, si no.
5 – No reserveu hotels/hostals/albergs amb antelació. Pot ser que perdeu un tren o que aquest vagi ple, etc. i que perdeu la reserva. És aconsellable, a més a més, aconseguir un llibre amb els horaris dels principals trens de tota Europa.

3 i 4 d’Agost de 2009
La nostra aventura començà el dia 3 d’agost de 2009, tot i que es pot dir que vam començar a planejar el viatge amb una setmana d’antelació. Vam fer mil i un plans i vam triar un munt de ciutats per veure i el planning va acabar essent lleugerament diferent...
El que teniem clar és que la primera parada volíem que fos París. El primer que vam pensar va ser agafar un TGV, però clar, el bitllet d’Interrail només es vàlid a partir de la frontera i tampoc podíem agafar un tren nocturn des de Barcelona fins a París perquè ens havíem d’esperar a la nit del dia 4 i volíem marxar ja!! Al final vam decidir sortir des de Girona fins a Cerbere el matí de dilluns, agafar un altre tren de Cerbere a Perpinyà i després un TGV des de Perpinyà a París. Tot una odissea reservar el TGV des de Girona... però al final tot va anar bé i vam arribar a París per uns 30 € més o menys... i al cap d’unes... 6 ó 7 hores.
Fins a Cerbere vam anar amb un rodalies de Renfe i des d’aquí a Perpinyà amb un rodalies francès. Al TGV vam agafar seients de primera classe i s’ha de dir que és molt còmode. No et donen menjar ni beguda però hi ha vagó restaurant i podeu descansar amb tranquil·litat, doncs la gent es pren a pit allò de guardar silenci. Per cert, ens vam equivocar de TGV (vam agafar-lo a una hora que no tocava) i tot i que els seients eren numerats el revisor no ens va dir res... Vam tenir sort!

Arribada a París
Bé, després de massa hores pel nostre gust dins d’un tren (més tard descobrirem que els trajectes de 6-7 hores era el millor que ens podia passar) arribem a París. L’estació del Nord és un caos, massa gent, massa vies, massa trens... però us hi acabareu acostumant. De fet el mateix passa amb l’estació de l’Est. D’allà vam decidir anar a l’hotel a peu, cosa que va ser una mala decisió perquè estava més lluny del que creiem. Arribats aquí hem de dir que el més barat per passar la nit a París va ser un hotel que ens va costar uns 35 € per persona. No cal dir com era l’hotel... almenys no hi havia rates (o no les vam veure) i el noi de recepció era molt amable. No direm el nom de l’hotel, per allò de la mala fama.
París és molt bonic, però és molt car. Si decidiu fer un viatge exprés com nosaltres us recomanem que la visiteu amb bus (el metro és un caos, es una mensa de metro/rodalies amb un munt de trens i vies sense sentit) i que us centreu en el més important. Els bitllets de bus són una mica cars (una mica més que a Barcelona) però val la pena si no voleu veure tot París caminant! (de fet nosaltres pagaven un bitllet sense ficar-lo a la màquina i després l’aprofitàvem per tornar... potser no sigui gaire cívic però allà, misteriosament, ningú no pagava ni segellava cap tiquet... semblava que fóssim els únics “tontos” que pagàvem).
El primer que vam voler conèixer de París va ser l’Arc de Triomf i el monument al soldat desconegut. L’Arc és ENORME (un se sent realment petit allà a baix) i el monument al soldat desconegut és bastant commovedor, però ambdues coses ens van agradar molt. Després vam visitar la Torre Eiffel i com vam anar cap al tard vam tenir la possibilitat de veure-la il·luminada, cosa que la fa encara més maca. Això sí, tot i que es força gran, me l’imaginava més gran jeje. Tot i que pujar a la torre no era excessivament car per a ser París nosaltres no vam pujar perquè hi havia unes cues interminables, però segur que hauria valgut la pena. Després vam anar a sopar a un McDonalds i a dormir. Es pot sopar i dinar molt bé en molts restaurants de París però nosaltres teníem un pressupost molt reduït així que... Ah, també vam passar per davant del Moulin Rouge. Curiós, si més no, veure un molí vermell al mig de París jejeje. Entrar-hi és molt car.
Com a incís fora del viatge: si voleu veure un altre obra espectacular d’Eiffel aneu a Oporto a veure el Pont de Maria Pia... us deixarà bocabadats.

Matí del dia 4. Decidim anar a visitar la catedral de Notre Dame (això sí que m’ho imaginava molt més gran, i no perquè aspirés a molt si no que la catedral és realment petita...), el museu del Louvre, el palau de Versailles i la Conciergerie (per fora, les dues coses molt maques) i la Basílica del Sacre Coeur.
Pas per pas: la catedral de Notre Dame molt maca tant per dins com per fora (deu ni do les cues que hi ha també per entrar...), el museu del Louvre, al que hi havia volgut anar des de petita, tancat? (quina decepció) i del Sacre Coeur ens van fer fora per fer una foto... Però pujar-hi val la pena tant per les vistes que hi ha dins de la basílica com per les vistes de París que es veuen des de les escales principals. També vam passar per un pont amb unes estàtues enormes d’or, molt maco. Ara no recordo quin nom té...
El mateix dia també ens vam dedicar a visitar els concessionaris de cotxes que hi ha per l’Avenue des Champs-Élysées. Si us agraden els cotxes val la pena que us hi passeu perquè us agradarà. Els concessionaris són com una mena de concessionari-museu amb cotxes antics, cotxes de competició, etc. i amb botigues on podreu comprar roba o accessoris de la marca. Inclús al de Renault hi ha un restaurant! Curiós, si més no.
Tot i que va ser una llàstima marxar de París sense veure les catacumbes ni el museu de les cloaques, el centre Pompidou, etc. va ser una visita molt interessant. És, però, una ciutat que val la pena visitar amb uns quants dies de vacances. Ens sap greu no explicar res més dels lloc de París que vam veure però és que realment nomé els vam veure per fora i de passada com aquell que diu...
Volem dir que vam conèixer una parella molt simpàtica que també anava a París durant el viatge amb tren. Amb ells vam visitar la ciutat i vam passar dos dies molt divertits. Si ho llegiu, “Us heu renovat ja el passaport!!!???” Aix... esperem que el viatge us hagi anat tant bé com a nosaltres ;)