Clasificado en:

Shuf'at Refugee Camp - East Jerusalem

(versió catalana) 

L’empipament que duc a sobre ha provocat que darrerament em dediqui a remenar els documents de Palestina que tinc arxivats. L’extrema situació que esta vivint la població civil de Gaza i el blindatge informatiu al qual estem sotmesos per part del govern israelià m’ha animat a penjar l’enllaç cap a un innocent tall de vídeo de 3 minutets. Les imatges van ser captades per un voluntariós company irlandès durant la visita que vam fer al camp de refugiats de Shuf’at, situat just als afores de Jerusalem i encerclat pel mur de separació... en ple territori israelià! Es pot constatar com els amants de la geografia impossible tenim molt per trescar a Palestina sense haver de passejar necessàriament per Gaza. 

Fa por comprovar en el vídeo el poc cas que fem els membres del grup d’internacionals als veritablement propers trets d’una patrulla de soldats israelians. Es nota, doncs, que portàvem ja força dies a Jerusalem. Les xiulades les fan nens del camp, que “juguen” a empaitar a pedrades els soldats que els esperen a diari a la sortida de l’escola. Per culpa d’aquests perillosos jocs un d’aquests marrecs va ser ingressat en estat de coma a l’hospital aquella setmana. Havia tingut la mala sort de rebre un impacte de bala de goma al cap i això acostuma a ser letal. Abans d’arribar a Palestina tenia entès que les bales de goma s’empraven de manera dissuasòria i es disparaven apuntant cap a baix contra possibles terroristes, que acostumaven a disfressar-se de nen, avi invàlid o dona embarassada... Suposo que també deuen ser dissuasòries moltes de les armes que està utilitzant el Tsahal ara mateix a Gaza, oi?  

http://www.youtube.com/watch?v=ES7vA74Zmg8   

(versión castellana) 

El mosqueo que llevo encima ha provocado que últimamente me dedique a revolver los documentos de Palestina que tengo archivados. La extrema situación que está viviendo la población civil de Gaza y el blindaje informativo al que estamos sometidos por parte del gobierno israelí me ha animado a colgar el enlace hacia un inocente corte de video de 3 minutos. Las imágenes fueron captadas por un voluntarioso compañero irlandés durante la visita que hicimos al campo de refugiados de Shuf’at, situado justo a las afueras de Jerusalén i cercado por el muro de separación... ¡en pleno territorio israelí! Se puede constatar como los amantes de la geografía imposible tenemos mucho para caminar en Palestina sin tener que pasear necesariamente por Gaza. 

Da miedo comprobar en el video el poco caso que hacemos los miembros del grupo de internacionales a los verdaderamente cercanos tiros de una patrulla israelí. Se nota, pues, que llevábamos ya bastantes días en Jerusalén. Los silbidos son hechos por niños del campo, que “juegan” a perseguir a pedradas a los soldados que les esperan a diario a la salida de la escuela. Por culpa de estos peligrosos juegos uno de esos chavales fue ingresado en estado de coma en el hospital aquella semana. Había tenido la mala suerte de recibir un impacto de bala de goma en la cabeza y esto acostumbra a ser letal. Antes de llegar a Palestina tenía entendido que las balas de goma se utilizaban de forma disuasoria y se disparaban apuntando hacia abajo contra posibles terroristas, que acostumbraban a disfrazarse de niño, abuelo inválido o mujer embarazada... Supongo que también deben de ser disuasorias muchas de las armas que está utilizando el Tsahal ahora mismo en Gaza, ¿verdad? 

http://www.youtube.com/watch?v=ES7vA74Zmg8

Imagen de iDies

Comentarios

Enviar un comentario nuevo

El contenido de este campo se mantiene como privado.
CAPTCHA
La siguiente pregunta es para prevenir el spam automático en los envíos.
Image CAPTCHA
Copy the characters (respecting upper/lower case) from the image.